PANIK!

Jag tittade på mitt nya schema, inser att det finns inte en sekund som kommer vara lugn innan februari då kursen är slut, då får man hoppas på att det blir en lugn termin med distans. Men nu är det tentor hit och dit och uppgifter här och där, det är så mkt att man tom glömmer bort vissa uppgifter för att man "tar det senare, det här är viktigare just nu" Sen inser man två dagar innan att det kanske är dags att koncentrera sig på den uppgiften. Men det tar aldrig slut, utan det är nya saker heeela tiden. Nu blir det fullt upp i tre veckor till med en till tenta och mer uppgifter sedan är det praktik i tre veckor och sen fortsätter vi med ännu mer panik och fyllda veckor med uppgifter. Och varför inte avsluta med en rapport på 3 hp.

Ja jag vet att jag gnäller när det gäller allt vi har att göra, men stressen släpper aldrig och det kommer den inte göra. Nu tror jag på alla som har sagt "år 2 är värst"

Var hos tandläkaren idag, det suger lika hårt varje gång. Men nu är mina hål lagade och jag ska använda tandtråd och flour varje kväll för att motverka kariesangrepp så jag slipper betala hundralappar för 20 min hos en tandis.

Nä, nu ska jag fortsätta råplugga i två timmar, sen blir det kalas och jag hoppas på att jag klarar av att lägga ner plugget för kvällen. Tenta i morgon, förhoppningsvis fylla på lördag.

Peace Out!

1 Lämna dina tankar:

frida sa...

varför ej tandförsäkring? ;)