Den där kärleken....

Den där kärleken är i Skåne och söker efter sommarstugor återigen, den här gången är jag lite mer lycklig eftersom de söker en stuga i närheten av Helsingborg. Men jag är lite mindre lycklig över att jag saknar den där kärleken lite för mycket just nu, jag tror dock att det beror på att jag har varit sjuk sedan i onsdags, vilket har gjort mig totalt jättesårbar. Jag sov exakt inget i natt, det som stör mig mest är att så fort jag får en sömnlös natt så kommer de där känslorna som fanns där förut, den där perioden då jag aldrig sov mer än tre timmar per natt i över ett halvår den ständiga paniken över att inte sova. Nu har jag mina sömnpiller men jag visste att jag inte kunde ta dem för då skulle jag inte vakna och kunna ringa in till kontoret för att sjukanmäla mig ännu en gång. Jag lyckades somna vid sextiden efter jag hade ringt till kontoret, lagomt less när Fredrik ringer och väcker mig och frågade om jag sover......

Idag blir jag Hundvakt for real, ska bo hos Camilla den närmsta veckan och ta hand om deras Hund, det ska bli en spännande resa, jag har inte riktigt förberett mig på något och tar allt som det kommer. Men jag vet då att det ska bli förbannat skönt att inte känna sig ensam hela tiden :)
Men desto mindre roligt är att alla ringer och vill ha med mig på spektakel den här helgen, fest hit och fest dit. Men med hunden blir det lite svårare, känner inte riktigt för att lämna den ensam de första dagarna precis. Men det ska nog lösa sig på något sätt och vis.

En sämre sak är att jobbet som sagt, fy faaaaaaaaan vad jobbigt det är att kliva upp klockan halv sex på morgonen, inte nöjd. Jag tackar bara för att jag har 3.5 år kvar på min utbildning så jag kan njuta lite till av att styra upp mina egna tider. Fasiken så bortskämd man har blivit av plugg, kliva upp tidigt och vara aktiv i 8 timmar är inte smärtfritt längre. Men min nya kollega säger hela tiden att "man vänjer sig tillslut" Jag hoppas att jag hinner vänja mig innan dessa fem veckor är över, annars lär jag dö.

En trevlighet är att Fredrik kommer hem nästa helg, och det bästa är att han åker inte tillbaka till Falun på måndagen, utan han stannar, jag vet inte hur länge men han stannar då ett bra tag vilket gör mig väldigt lycklig! Om han köper en sommarstuga nu så lär jag inte se skymten av honom förns jag kan åka ner till Skåne.

Men sjukt vad jag babblar på, jag borde börja städa upp här och försöka komma på hur jag ska lägga upp dagen. Peace!


Bad Religion - Punk Rock Song

0 Lämna dina tankar: